Followers

Powered By Blogger

Popular Posts

Thursday, December 6, 2007

كهولتي


كل محاولاتي باءت بالفشل لجمع كل الاحجار الملقاة في الشوارع !
حتي لا تعوق حركتي عندما ابلغ الستين وتقرر الشركة الاستغناء عن خدماتي وحين اضطر الي ان امشي كثيرا لكي اقتل وقت فراغي الطويل لانه ربما تتحول الكلمات الي اشياء عادية وتتحول القراءة الي عاده ممله وبالطبع يتركني حبيبي ساصبح عجوزا وبداخلي نداء مجنون يتردد داخلي دائما بان الحل الوحيد هو الانتحار ! وكالعادة لا استطيع التنفيذ لانه يبدو لي انني احبني اكثر مما كنت اتخيل او ان الله لا يزال يحبني لانني صادقة وهذه مصيبتي في الحياة انني اعترف دائما لنفسي ..... اعرف ان احدا لا يفهم ما اود ان اقوله لكنني عفوا ..... لا استطيع الهبوط الي الواقع المألوف ولا الاندماج في خصوصية احد سأجيد التعالي علي الصدمات وسأحمل حقيبتي الفارغة وسأكتفي بمراقبه الزمن في صمت ششششششششششششششششششششششش

3 comments:

no chance said...

لى كدة بس يا استاذة
كهولة اى بس.؟

دانتى 29سنة حرام عليكى
انا لسة20 بتبشرينى؟
بصى هو طبعا مش هينفع نفضل نشييل الطوب من الطريق واحنا صغيرين علشان ميعوقش طريقنا واحنا كبار
لازم نعيش الصغر باحلامة الكتير
واحزانه

ونعيش الكبر بالامه الكتير
وافراحه
ومش هينفع نضيع شبابنا فى البكاء على ما سيحدث لنا واحنا كبار
بجد اللى مكتوبلك هو اللى هتشوفييه
وفى ناس اتولدو لما كبرو وفى ناس زييك
بيتولدو فى كل لحظة
اتمنى ليكى السعادة بجد
وبططلى تشائم مش هيبقى انا وانتى





احمد

ماسة الحب said...

احمد
ميرسي اوي علي كلامك
بس كل ما هتكبر كل ما هتتشائم

الجنوبى said...

ازيك يامس منيرفا اولا ما تتخيليش كم السعادة لما بقرا تعليقاتك اللطيفة والصائبة بالتأكيد واخدة بالك ثانيا لما نتكلم عن الكهولة والحاجات اللى غصب عننا زى الزمن والمشاكل وكده ... انا بفضل انى استخدم القاعدة اللى بتقول "اذا لم تستطع ان تقاوم فحاول ان تستمتع " مش كدة ولا ايه ......عمورة اللعيب